woensdag 23 mei 2012

Nieuwe rok

Een paar weken geleden kocht ik dit hele leuk boek:


en daar heb ik vandaag voor mezelf een leuke rok uit genaaid. De Klokrok. Erg gemakkelijk, zoals Mme Zsa Zsa ons ook steeds in het boek vertelt.
Rok
Rok lijkt blauw maar is paars

En weer wat geleerd vandaag. Op aanraden van de schrijfster kocht ik vanmiddag een transportvoet voor mijn naaimachine, en dat is wel het geheim van de smid hoor! Het liep allemaal vlekkeloos met de tricot. Ook voor het eerst met een tweelingnaald genaaid. Ik vroeg me altijd al af waarvoor je dat gebruikt, nou, voor een mooie zoom in je rok. Ik moet ook kritisch blijven: de boord doe ik de volgende keer strakker, het is nu een echte heuprok geworden... hij blijft net hangen!
De stof was een couponnetje van de markt, met nadruk op "tje", want de rok kon er net uit. Ik heb nog een paar leuke stofjes gescoord deze week, voor een leuke rok voor mezelf of mijn dochters.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen