zaterdag 16 juni 2012

Zakka - Orchard path tweed pouch

Ik deed deze week toch maar mee met de Zakka Style Sew Along. Het is namelijk de week van de Orchard Path Tweed Pouch. Voorgaande weken leken de projecten mij tenminste een week werk (avonduren): een tas, een organizer en een gequilte deken. Ik hou van dingen die snel af zijn en dit leek mij veel te lang duren...

Goed, de pouch, ik begrijp niet helemaal de vertaling van Orchard Path maar het is een toilettasje met rits en het voorbeeld in het boek is van een tweedstof gemaakt.Daar was ik niet heel enthousiast over en ik heb het ook niet in mijn stoffenvoorraad, dus het werd linnen. Verfraaid met 5 verschillende kleuren hexagons (de zeshoeken) en afgewerkt met een andere kleur stof in de hoeken. Uiteraard gevoerd en ook deze keer weer met een stofje van de kringloop. Daar komen de ritsen trouwens ook vandaan.

De rits heb ik ingezet volgens de methode van Kelbysews, 't is in het Engels, maar met duidelijke foto's. Hierdoor is het resultaat van de rits in een tasje mooier. Zo heb ik de andere toilettasjes ook gemaakt.
De hexagons heb ik niet op het tasje genaaid zoals de ontwerpster van de pouch het in het boek bedoelde, maar zoals ik al zei, ik hou van een snel (en mooi natuurlijk) resultaat, dus ik heb de hexagons met een zigzagsteekje op de voorzijde genaaid.

De hoeken vond ik een leuke vondst, misschien laat ik dat vaker terugkomen.

Orchard path pouch

Orchard path pouch

Orchard path pouch

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen