woensdag 9 januari 2013

Punt Shawl

Een paar maanden geleden scoorde ik een hele leuke retro lap bij de kringloopwinkel. Ik wist er direct een bestemming voor: een punt shawl. Tussen de nog nooit gebruikte lapjes in de kast vond ik een stof die ik als voering kon gebruiken. Een lintje gekocht bij de stoffen- en fournitourenwinkel in Leimuiden (Los Naaimachines), de maten genomen van bestaande punt shawl en aan de slag!
Wat viel het tegen zeg! Het hele project leek gedoemd te mislukken omdat de stof een eigen leven ging leiden onder de naaimachine. Zo'n punt shawl, dacht ik later, moet natuurlijk van een mooie soepele stof gemaakt worden, die je NIET hoeft te voeren... Maar goed, dat moest nu eenmaal met dit kringloopkatoentje.

Gisteren had ik de shawl dan toch voor het eerst om, onze dochters hadden hun eigen duidelijke mening: "hmm, nee mam, 't is het toch niet", daarentegen de enige man in huis (echtgenoot) was enthousiast, hij vond het leuk staan. Nou ja! 


Punt shawl

Punt shawl

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen