zondag 10 februari 2013

Lucky Stars February

Elke maand een nieuwe Lucky Star via Don't call me Betsy. Met de paper piecing techniek genaaid (hier een uitleg). Echt leuk om te doen. Ik heb mijn werkvolgorde wat aangepast en me meer aan de handleiding van Betsy gehouden. Eerst de stukken stof voor knippen (dat hoeft niet heel netjes) en vervolgens beginnen. Tijdens het ontstaan van de ster (4 blokken die aan elkaar genaaid worden) strijk je de ster glad en knip je de restanten stof af. Het fijne van deze techniek is, anders dan bij het quilten, dat je minder precies te werk gaat (later meer daarover...). De Lucky Star van februari was dus ook de ster waarvan ik het tasje heb gemaakt, ik heb 'm ook groter gemaakt, zo'n 32*32 cm, zodat alle 12 sterren bij elkaar een mooi kleed worden. Althans, ik denk dat het een kleed wordt.

De Lucky Star van deze maand heb ik in zwart/wit gemaakt. Ik vind het erg mooi geworden.

Lucky Star - black & white

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen